Goede voornemens

Ik val maar meteen met de deur in huis: Heb jij je goede voornemen al opgegeven? Ben je nog steeds lekker bezig met afvallen, gezond eten, meer bewegen? Of moet je eerlijk toegeven dat de klad er al in is gekomen, of de eerste scheurtjes in je voornemen al zichtbaar beginnen te worden?

Helemaal niet gek eigenlijk wanneer je het niet volgehouden hebt. Wist je dat 92% van de goede voornemens na één maand al mislukken? 
En ook dat is niet zo gek, wanneer je erover nadenkt. Want ga maar eens na als je goede voornemen is dat je vóór de zomer 15 kilo af wil vallen, zodat je weer in je bikini past bijvoorbeeld.
Dan moet je wellicht meerdere dingen veranderen in je dagelijkse routine. Je moet bijvoorbeeld anders gaan eten, dus ook anders boodschappen gaan doen, misschien ook wel je relatie met eten veranderen. Je moet dan misschien ook wel minder gaan eten dan je gewend bent, of vaker kleinere porties.

Dan komt er nog dat je meer beweging aan je dag moet gaan toevoegen. Dus je moet iedere dag een half uur meer en intensiever gaan bewegen, of misschien wel een uur en dan wil je wellicht ook nog twee keer per week naar de sportschool. En misschien moet je dan eerst ook nog je mindset over sporten aanpakken.

Ok, dan heb je dus nu al negen veranderingen in je dagelijkse routine voor je kiezen. En besef je dan dat je voor iedere verandering die je wil doorvoeren je gemiddeld 66 dagen nodig hebt voordat het een automatisme wordt, dat je het onbewust gaat doen. Dat is dus negen keer 66 = 594. Dat is dus méér dan een jaar dat je daar mee bezig moet zijn om al die veranderingen zo door te voeren dat je het onbewust gaat doen. En dan is het ook nog zo dat wanneer je een dag overslaat, dan moet je weer opnieuw beginnen met die verandering.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Dat denk ik niet, dat weet ik zeker dat dit mij zo niet gaat lukken. En dan ben ik toch best een doorzetter, maar hier heb je toch wel een personal trainer voor nodig die je er elke dag weer op wijst dat je die veranderingen moet doorvoeren. Zo’n personal trainer kan ik me niet veroorloven.

Hoe kan je dan toch snel veranderingen inprinten in je onbewuste, zodat je het gewoon gaat doen? Met hypnose! Wist je dat je met één sessie al gedrag kan veranderen. Stel je voor wat een transformatie er kan plaatsvinden wanneer je vier sessies volgt! En ieder gedrag kun je veranderen.
Een cliënt kwam bij mij dat ze geen chips meer wilde snaaien. Eén sessie en nu is ze er vanaf! Ze kan zelfs prima een bak met chips op tafel hebben staan, zonder de behoefte te hebben er van te willen eten. Hoe gaaf is dat!

Dus wil je stoppen met snaaien in de avond, ‘s morgens eerder uit je bed komen, wandelen invoegen in je dagelijkse routine, of wat je dan ook wil veranderen om je doel te behalen. Dan zou ik zeker gebruik maken van die gratis ontdeksessie.

Voordat je die sessie boekt kan je alvast beginnen met één kleine verandering door te voeren die je wel volhoudt. Hoe dan? Door iets kleins te veranderen in wat je toch al doet. Bijvoorbeeld door in de ochtend te beginnen met een glas warm water te drinken. Je bent toch al in de keuken bezig met het ontbijt. Of door bijvoorbeeld een voedingssupplement zoals kurkuma toe te voegen (kurkuma is goed voor je stofwisseling). Of in plaats van een theezakje in je hete water te hangen een paar schijfjes gember erin te doen. Eventueel met een lepeltje honing voor de smaak. Of wanneer je ‘s morgens voor de spiegel staat iets liefs tegen jezelf te zeggen. (Ja, werkt echt goed voor je zelfvertrouwen ;))


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.